Menu

niedziela, 30 września 2012

Babeczka w wafelku z marsem

   

     Lubicie wafelki od lodów? :) Ja lubię bardzo, jak byłam mała to zawsze oprócz loda z wafelkiem dostawałam jeszcze jednego wafelka do zjedzenia po zjedzeniu loda od Pani sprzedawczyni w lodziarni :)
Mój dzisiejszy pomysł to babeczki w wafelkach od lodów, w zasadzie nie wiem na którym blogu wypatrzyłam ten pomysł i kto był jego pomysłodawcą ale zaintrygowało mnie to ogromnie.Takie muffinki mogą być ciekawie podanym prezentem, przysmakiem na imprezę, czy urodzinki dzieciaków, myślę że żadne z urwisów nie odmówiło by takich pyszności. Wafelki nadają się idealnie do pieczenia babeczek, gotowe babeczki polewamy czekoladą i posypujemy kolorową posypką, Polecam ! :)

Składniki na 4 duże babeczki w wafelkach: 

    - 110 g miękkiego masła 
    - 80 g drobnego cukru 
    - 110 g mąki pszennej 
    - 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
    - 2 jajka 
    - 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
    - 2 batony mars


Przygotowanie:
Wszystkie składniki na babeczki zmiksować.
Marsa posiekać i wmieszać do ciasta. Wafelki wyłożyć do 3/4 wysokości ciastem.Piec około 30 minut w temperaturze 180ºC. Wystudzić. 

Polewa czekoladowa:
- tabliczka mlecznej czekolady
- ok 30 g masła 
- 2 łyżki mleka
- dodatkowo posypka do ciast

W kąpieli wodnej rozpuszczamy masło, mleko i kostki czekolady, gotową polewą polewamy każdą muffinkę i niemal natychmiast posypujemy posypką, aby czekolada nie zdążyła wystygnąć.

Smacznego! :)

14 komentarzy:

  1. od pewnego czasu się mierzę na te babeczki.
    są tak rewelacyjne!

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł! :)
    wygląda jak taki ciepły lód :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapisuję do zrobienia, bo bardzo mnie zaciekawiłaś formą babeczki! Piękne zdjęcia! :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł. Przypominają mi wyglądem 'murzynki' vel ciepłe lody.

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo fajny pomysł chyba go wykorzystam na moich urodzinach ^^
    muszę polecić Twój blog mojej siostrze, bo ona przepada za pichceniem słodkości :) chyba chce mnie utuczyć...
    zapraszam na mój blog :) rozwijam się w pisaniu opowiadań:
    kari-szalona.blogspot.com
    i robieniu zdjęć...:
    fotki-i-zdjecia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Babeczki idealnie nadają się na imprezę urodzinową :)W takim razie zapraszam siostrę do mnie :)

      Usuń
  6. Ja też oglądając te babeczki u innych postanowiłam, ze muszę je zrobić, ale na razie mi nie po drodze po wafelki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. fantastyczny pomysł i wykonianie!
    ja też uwielbiam te wafelki :) czasem kupuję takie w sklepie i nawet ich nie napełniam, tylko jem same :D

    OdpowiedzUsuń
  8. ładna ta babeczka, też chętnie upiekę takie w lodowych formekach

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam już dwa razy babeczki w wafelkach, wychodzą super i są niemałym zaskoczeniem dla gości :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. jestem pod wrażeniem pomysłu, koniecznie muszę zrobić;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń