Menu

wtorek, 13 listopada 2012

Domowy majonez


     Zamknięte sklepy z powodu święta zmobilizowały mnie w końcu do samodzielnego zrobienia majonezu, ochota na niego złapała mnie nagle, a że był już wieczór, wszystkie składniki oprócz oleju wrzuciłam do blendera ,na końcu dodawałam wolno olej i gotowe, byłam zaskoczona, że w ciągu 4 min można wyczarować prawdziwy domowy majonez, bez konserwantów i innych dodatków ,zawsze myślałam, że jest to bardzo pracochłonne,a tu zaskoczenie, zresztą spróbujcie sami... :)

Składniki:
- 1 jajko
- 1 łyżeczka octu
- 1 łyżka musztardy (ja dałam chrzanowej)
- sól, pieprz (do smaku) 
- 300 g oleju (ja dodałam rzepakowego)
- 1 łyżeczka cukru

Przygotowanie:
Składniki oprócz oleju łączymy w blenderze nastawionym na wysokie obroty. Gdy masa będzie jednolita powoli dolewamy oleju dalej miksując. Majonez jest gotowy gdy ma konsystencję sklepowego w miarę gęstego majonezu. 
Smacznego :) 
Źródło:Klik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz